RECENZIJE
IGRALI, IGRALI PA NAPISALI
Resist! – Nećeš razbojniče!
Sročio: Blajh
Iako je solo igranje zadnjih godina sve popularnije i popularnije ipak u moru novih izdanja najrjeđe imamo primjer probati isključivu solo igru. Resist! nas u tom duhu veseli a dojmove prenosimo u tekstu niže.
Poprilično sam slab što se povijesti tiče pa ljubazno molim za razumijevanje ako mi navodi nisu potpuno točni. Resist! nas smješta u prvu polovicu 20. stoljeća u povijesnu ulogu španjolskog vođe otpora tzv. Maquisa – lokalnih gerilskih postrojbi koje se opiru brojnim neprijateljima. Osobno nisam prava osoba za dati osvrt na to koliko igra prati stvarne povijesne događaje, no nadam se da jesam za osvrt na igrivost ove igre s kartama.
Premisa igre je jednostavna. Proći kroz što više zadataka bez da aktiviramo jedan od načina na koji se igra gubi, a kojih je tri. Gubimo ako u ruci imamo samo karte špijune, gubimo ako je broj civilnih žrtava došao do pet te gubimo ako neuspješno izvršimo dva zadatka. S obzirom na to da je toliko uvjeta za poraz igračima je ponuđena opcija da nakon pojedinog zadatka odluče da staju s igrom i zbroje bodove prije nego se dogodi poraz. Ova mehanika igračima daje prostor da sami procjenjuju koliko daleko će gurati (engl. push your luck) napredak trenutne partije u pokušaju postizanja boljeg rezultata (engl. beat your own score).
Svaka runda počinje uzimanjem ruke od pet karti Maquisa iz špila koji inicijalno sadrži i tri špijuna. Špijuni su beskorisni, zauzimaju vam ruku i potencijalan su način poraza. Karte Maquisa su s druge strane najzanimljiviji dio igre. Naime, svaka karta Maquisa ima dvije polovice: skrivenu i otkrivenu. Tako svakog gerilca možete koristiti na dva načina. Otkrivene snage karte su u pravilu jače od skrivenih. No, ako se odlučiti gerilca odigrati otkriveno, isti vam se ne vraća u špil već izlazi iz igre što je tematski zgodno, otkrio se pa je zarobljen. No, istovremeno znači da vam špil, a time i opcije koje imate na raspolaganju, postaju sve manje. Ovo dovodi do zanimljivih odluka koje morate donositi tijekom svog otpora.
Pred vama su uvijek četiri moguća zadatka. Svaki zadatak će imati određeni broj skrivenih protivnika, snagu koja je potrebna da obavite zadatak, te efekt koji zadatak može aktivirati. Rundu odigravate u dvije faze: planiranje i napad. U fazi planiranja karte Maquisa igrate većinom skriveno kako bi potencijalno doznali nešto o neprijateljima koji stoje iza pojedinog zadatka. Kada ste gotovi s planiranjem prije faze napada morate odlučiti na koji zadatak idete u trenutnoj rundi. Odabirom zadatka okrećete sve neprijatelje tog zadatka licem prema gore te imate pravo igrati još karti Maquisa kao napad, skriveno ili otkriveno, ovisno o snagama pojedinog gerilca.
Neprijatelji dolaze u nekoliko kategorija i snage. Svaka kategorija će imati drugačije efekte, od obrane drugih neprijatelja, preko uvođenja još špijune u vaš špil, do civilnih žrtvi ako ne pobijedite tog neprijatelja. Kada ste odigrali sve karte iz ruke koje ste htjeli skupljene bodove snage koristite bilo za poraz neprijatelja bilo za prolaz zadatka. Pravila igre čak naglašavaju da najčešće nećete imati dovoljno snage za oboje što vam ponovno daje teške odluke te je ponovno tematski prikladno.
Iako igra na papiru zvuči tematski sjajno, osobno me igrivost nije impresionirala. Voditi računa o skrivenim i otkrivenim efektima pet karti je već samo po sebi izazovan zadatak (možda samo meni). Kada na to dodamo mehaniku da otkrivene karte gubimo tj. u već teškoj situaciji postajemo sve slabiji i slabiji, te sama igra zna da često ne možemo sve što bismo htjeli dobivamo jedno prilično izazovno i frustrirajuće iskustvo.
Solo igre su doduše poznate po svojoj težini, te tematski gledano teške odluke i gubitak snage pripadaju odabranom okruženju igre o gerilskim sukobima. No, sve skupa je mene osobno ova igra više frustrirala nego motivirala.
Vizualna rješenja su jako dobra, te igra osim početne nasumičnosti postave ima i knjigu scenarija koje igrači mogu pokušati. Ako vam se pak sviđa tematike te vam ne smetaju igre u kojima ste progresivno slabiji umjesto jači, onda je možda ova igra baš za vas. Ako vam se pak sviđa tematike te vam ne smetaju igre u kojima ste progresivno slabiji umjesto jači, onda je možda ova igra baš za vas.
Resist! već ima i adaptaciju u drugačiju tematiku i to vještičju u igri Witchcraft koju se, bez obzira na moje inicijalne dojmove, veselim probati.
OCJENA AUTORA
6.8
THE GOOD
- Zanimljiva tematika
- Originalne mehanike igre
- Vješto ilustrirana
- Ima kapacitet za puno partija na temelju nasumičnosti postave i uključenih scenarija
THE BAD
- Voditi računa o skrivenim i otkrivenim snagama karti gerilaca je izazovno
- Napretkom igre igrač postaje sve slabiji