Izdavači igre Rummikub, kompanija masovnog tržišta Goliath, prisvojili Lucky Duck Games (i ukratko ostale vijesti tjedna)

Goliath, obiteljska kompanija koja se kroz 40 godina prošila na masovno tržište igračaka, je sada pronašla novi ulaz u hobi društvenih igara kroz akviziciju Lucky Duck Games, europskog dizajn i izdavačkog studia poznatog po igri Chronicles of Crime.

Osnivač Lucky Duck Games-a Vincent Vergonjeanne prošli je tjedan dao intervju Board Game Insideru u kojem je javno objavio ovu akviziciju. Za objavu mu se pridružio i šef prodaje i marketinga za Lucky Duck Games Scott Morris, te su uz objavu i kratak razgovor o svojoj povijesti, podijelili i njihove perspektive, razloge i nade za budućnost kompanije.

Ukratko, i Vergonjeanne i Morris vide ovo kao monumentalno pozitivnu promjenu. Lucky Duck ovom akvizicijom želi pristupiti ogromnim resursima prodaje i distribucije koju Goliath posjeduje: “Goliathova supermoć, je što su kompanija stara 44 godine”, kaže Vergonjeanne, “i kao takvi imaju pristup svim avenijama masovnog tržišta.”

Goliath, u njihovom viđenju, ovom akvizicijom želi diverzificirati svoj portfolio i dobiti pristup dokazanom, internacionalnom timu s dubokim poznavanjem hobi tržišta strateških igara: “Oni napokon imaju tim kojem stvarno mogu vjerovati” nastavlja Vergonjeanne.

Također, Vergonjeanne nadodaje da zbog njegovog prijašnjeg iskustva u svijetu video igara “ćemo vrlo vjerojatno razviti Goliath Digital”, no o ovoj grani kompanije ništa više nije podijeljeno.

Na Facebook objavi, Vergonjeanne je podijelio kako “ovo nije samo najbolji mogući sljedeći korak za Lucky Duck Games, nego je na više osobnoj noti ovo vrlo značajan trenutak za mene.”

Lucky Duck Games navodi kako će zadržati svoj brand, te da je ovo akvizicija vezana za “ljude, znanja i mogućnosti” kaže Scott Morris. Alternativa koju Morris navodi su akvizicije povezane sa intelektualnim vlasništvom. Takve “IP” akvizicije često sa sobom nose posljedice “restrukturiranja”, gdje mnogi članovi originalne kompanije budu otpušteni; situacija koju smo vidjeli ranije ove godine sa samim Goliathom i akvizicijom Funko game dizajn tima Prospero Hall (Disney Villanous, Horrified). Preko anonimnih intervju-a, Board Game Wire je saznao kako od originalnih 30 zaposlenika Prospero Hall-a, samo 5 je imalo osigurane poslove nakon akvizicije.

Zasada nema glasova da će do ovakvog restrukturiranja doći u ovom slučaju, ali osim pozitivnih glasova iz kompanije, komentarima prevladava skeptičnost u posljedice ove akvizicije – specifično o mogućim kompromisima u kreativnim ciljevima, i pristupu budućim projektima.

O financijskim detaljima akvizicije ništa nije podijeljeno.


Lucky Duck Games su svoju popularnost stekli uspjehom igre Chronicles of Crime, hibridne tabletop igre u kojoj igrači otkrivaju zločine koristeći integriranu mobilnu aplikaciju, povezivajući likove, tragove i lokacije.

No osim dizajniranja, velik dio njihovog poslovanja je europska lokalizacija i izdavanje. Uz ambiciozni pothvat interne lokalizacije na čak na 4 jezika (engleski, francuski, poljski i talijanski), igre koje lokaliziraju su veliki gaming blockbusteri poput Dune: Imperium, Cascadia, Flamecraft, i naš nedavno recenzirani It’s a Wonderful World.

Ovakva reputacija i količina posla zahtjeva značajne resurse, pa Lucky Duck na svojoj stranici navodi čak preko 55 zaposlenika na puno radno vrijeme. Za usporedbu, jedan od najuspješnijih neovisnih studia Stonemaier Games (Scythe, Wingspan) na svojoj stranici navodi samo 7 zaposlenika (ako želite čitati dalje o akvizicijama, Jamey Stegmaier iz Stonemaier Games je napisao odličan članak).

Goliath je kompanija započeta 1980-tih od strane Adi i Margreeth Golad, koji su svoju prvu igru Rummikub prodavali iz svojeg kombija. No danas, Goliath je multinacionalna kompanija koja većinu svojih proizvoda cilja u dječje, obiteljske, party i tradicionalne igre, specifično ciljane na masovno tržište.


U ostalim vijestima:

Wizards of the Coast predsjednica Cynthia Williams daje otkaz nakon dve godine; Cynthia Williams je poznata po tome što je izjavila kako je DnD “nedovoljno monetiziran“, odnosno kako DnD ima puno više prilika financijski teretiti obožavatelje i hobiste.


Embracer Group, vlasnici izdavačke tvrtke Asmodee, raspada se na tri dijela (dosta neuredno), i u dogovoru separacije s Asmodee, sklapa se “financijski ugovor” u vrijednosti od €900 milijuna, čiji se iznos stavlja na odgovornost Asmodee.


Hong Kong izdavači CMON prijavljuju značajni porast u profitima zbog smanjenih trošaka brodskog prijevoza, čije se cijene postepeno smanjuju nakon eksplozije tijekom COVID pandemije.


Izvori:

Glavna Vijest:

https://www.youtube.com/watch?v=rFxW79ONTC8&ab_channel=ThePodfatherOfGaming
https://boardgamewire.com/index.php/2024/04/23/rummikub-maker-goliath-continues-push-into-hobby-gaming-with-lucky-duck-games-buyout/
https://boardgamewire.com/index.php/2024/01/19/how-goliath-bought-prospero-halls-game-assets-but-left-its-heart-behind/
https://luckyduckgames.com/en/about
https://www.goliathgames.us/goliath-games/
https://stonemaiergames.com/about/staff/
https://stonemaiergames.com/the-current-state-of-mergers-and-acquisitions-2024/

Ostale Vijesti:

https://www.dicebreaker.com/categories/roleplaying-game/news/dungeons-and-dragons-under-monetised-says-executives
https://boardgamewire.com/index.php/2024/04/17/hasbro-gaming-wizards-of-the-coast-president-cynthia-williams-resigns-after-two-years-in-role/

https://www.gamesindustry.biz/embracer-group-splits-into-three-everything-you-need-to-know
https://embracer.com/releases/asmodee-secures-financing-agreement-of-eur-900-million-as-part-of-separation-deleveraging-the-remaining-embracer-group/

https://boardgamewire.com/index.php/2024/04/17/cmons-profits-soared-28-last-year-to-more-than-23m-thanks-to-huge-drop-in-costs/
https://boardgamewire.com/index.php/2024/02/21/this-is-not-going-away-anytime-soon-how-soaring-costs-and-long-delays-from-the-red-sea-shipping-crisis-are-taking-their-toll-on-the-board-game-industry/

Ima toga još...